Za Petrem DeWitt przedstawię 6 powodów nieobecności uczniów w zdalnym nauczaniu. Na pewno występują się jeszcze inne powody, ale przedstawione zostały te, które zidentyfikował autor wśród uczniów w USA.
- Brak dostępu
- Uczniowie pomagają rodzicom lub pracują
- Brak groźby oceny
- Opieka nad rodzeństwem
- Brak miejsca na naukę
- Brak dobrych relacji z nauczycielem.
- Brak dostępu
Niektórzy uczniowie nie mają dostępu do Wi-Fi lub mają ten dostęp ograniczony i nie wystraczający do połączenia. Wielu z nich może też nie mieć odpowiedniego urządzenia.
Czasami szkołom udaje się pożyczyć uczniowi odpowiednie urządzenie, ale nie każdy z uczniów ma w domu pomoc w instalowaniu tego medium.
Raporty Common Sense Media (Today Show. 21.04.20), pokazują, że ponad 10 milionów uczniów w USA nie ma własnych urządzeń.
- Uczniowie pomagają rodzicom lub pracują
Niektórzy uczniowie musieli podjąć pracę, aby pomóc materialnie swoim rodzinom. Inni muszą zająć się gospodarstwem, gdy rodzice pracują lub robią coś innego.
- Brak groźby oceny
W wielu okręgach szkolnych obowiązuje zakaz oceniania stopniami. Ponieważ zdecydowano nie karać uczniów, którzy nie mogą uczęszczać na wszystkie zajęcia lub nie oddają prac ze względu na brak dostępu do zdalnej nauki.
Uczniowie przyzwyczajeni do uczenia się dla stopni, nie widzą potrzeby brania udziału w zdalnym nauczaniu.
- Opieka nad rodzeństwem
Jeśli rodzice lub opiekunowie nadal pracują, gdyż są niezbędnymi pracownikami w firmach, to możliwe jest, że nasi uczniowie opiekują się w tym czasie rodzeństwem, pomagają im się uczyć i pilnują, aby nie zrobili sobie wzajemnie krzywdy.Tacy uczniowie mogą kontaktować się z nauczycielem sporadycznie, gdy mają chwilę dostępu do sprzętu.
- Brak miejsca na naukę
Nie każdy uczeń ma własny pokój. Jeśli mieszka razem z rodzeństwem i rodzicami w ciasnym mieszkaniu, to równoczesna nauka zdalna i praca zdalna rodziców nie jest możliwa.
- Brak dobrych relacji z nauczycielem
Niektórzy uczniowie uważają, że nikt na nich nie zwracał uwagi w klasie szkolnej i teraz nikt nie zauważy ich nieobecności. Nie czują się odpowiedzialni za swoją naukę.
Zaczerpnięte z artykułu: