• Home
  • Bez kategorii
  • W poście wkradł się błąd i być może będzie Pani chciała to zmienić.

W poście wkradł się błąd i być może będzie Pani chciała to zmienić.

Ten wpis jest oparty na moim własnym doświadczeniu.

Jedna z moich znajomych na FB – Joanna Hofman napisała do mnie w reakcji na zamieszczone przeze mnie zdjęcie zrobionych przeze mnie ceramicznych maków na desce:

„Dobry wieczór Pani Danusiu. Właśnie zobaczyłam piękne maki na desce. Kocham takie dzieła, tym bardziej, gdy wiem, że są zrobione własnoręcznie. Gratuluję pomysłu i wykonania. W poście wkradł się błąd, w wyrazie sprzed i być może będzie Pani chciała to zmienić. Pozdrawiam serdecznie i życzę cudownego dnia”.

Dlaczego o tym piszę? Bardzo mi się podobała forma zwrócenia uwagi na błąd. Mam z  tym problem – jak to zrobić, aby nie urazić autora błędu. Szczególnie na FB spotyka się nietrafne ataki.

Napisałam z podziękowaniem, że będę Joannę naśladować w tej sprawie.

A wtedy Joanna napisała:: „Nauczyłam się tego właśnie od Pani, a dokładnie z Pani książek i szkoleń OK. Cieszę się, że zrobiłam to nieświadomie również w takim momencie”.

W dalszej części korespondencji zauważyłam, jak to teoria nie przekłada się tak od razu na praktykę, czego jestem jak widać przykładem.

Analizując to doświadczenie widzimy:

  1. Informacja zwrotna w formie kanapki, najpierw docenienie, potem, to co można zmienić i na koniec życzenia.
  2. Uwaga do zmiany podana tak, ze nie uraza, i daje możliwość jej pominięcia.
  3. Dokładne określenie błędu.
  4. Wykładana z przekonaniem teoria, nie tak od razu przekłada się na praktykę – piszę i mówię o tym, ale sama nie zawsze to stosuję.

 

 

Dodaj komentarz