Kilka myśli o OK zeszycie
- Myśląc o zeszycie ucznia sadzimy, że powinien przede wszystkim zawierać potrzebne uczniowi informacje. Jednak dobrze wykorzystany OK zeszyt może być czymś więcej – „nagrywaniem myślenia”. Uczeń w OK zeszycie zapisuje to, czego się dowiedział, ale również zapisuje swoje przemyślenia i refleksje, czyli swoje myślenie.
- OK zeszyt może służyć do śledzenia postępów Nauczycielowi jako źródło informacji – jak przebiega nauka w klasie, uczniowi do oceny swoich własnych postępów. Może też być źródłem informacji dla rodziców, co się zmieniło przez czas nauki.
- Zeszyt może służyć do świętowania sukcesu – ile się nauczyłam/em. Dzięki OK zeszytowi widać ile się nauczyliśmy, a to może być powód do
- OK zeszyt nie musi być ani piękny, ani doskonały. Ma służyć uczniowi. Najlepiej, gdy całkowicie należy do ucznia.
- OK zeszyt jako miejsce do zapisywania ważnych rzeczy. Nie warto zaśmiecać zeszytu rozwiązywaniem i wypełnianiem ćwiczeń. Do tego można mieć inny zeszyt lub luźne kartki. Zeszyt powinien zawierać to, co uczeń uzna, że mu się przyda. To jest miejsce, w którym można zebrać swoje myśli i zapisać je.
- Sprawdzian z OK zeszytem. Jeśli podczas sprawdzianu uczeń może korzystać z OK zeszytu, to uczy się zapisywania rzeczy ważnych i w sposób skondensowany, tak aby można było szybko odszukać to, co jest potrzebne.