Kasey Short nauczycielka języka angielskiego w Charlotte (NC) Country Day School zebrała opinie uczniów klas 6 – 8 na temat nauki zdalnej w modelu hybrydowym. Hybryda w przypadku jej szkoły wygląda w ten sposób, że część klasy uczęszcza do szkoły w poniedziałek i środę, a druga część we wtorek i czwartek, a w piątki na przemian. W lekcji uczestniczy cała klasa, ale część osobiście, a część zdalnie.
Przekazuję część przytoczonych przez Kasey Short wskazówek i życzeń uczniów.
Myślę, że warto samemu zasięgnąć opinii uczniów, jeśli trafi się nam hybryda.
Rady dla nauczycieli:
- Umożliwiaj uczniom „zdalnym” wypowiadanie się podczas zajęć tak, aby nie czuli, że przeszkadzają innym.
- Kieruj pytania raz do jednej grupy, raz do drugiej, aby było wiadomo, kto ma odpowiadać.
- Daj uczniom zdalnym więcej czasu na odpowiedź (aktywacja mikrofonu zajmuje trochę czasu).
- Na kilka minut przed końcem zajęć daj zdalnym uczniom czas na zadawanie pytań dotyczących lekcji lub pracy domowej.
- Staraj się traktować obie grupy uczniów tak samo.
- Sprawdzaj regularnie chat, czy któryś z uczniów zdalnych nie zadał pytania, sprawdzaj też, czy ktoś nie „uniósł cyfrowo ręki”.
- Przekaż uczniom materiały pomocnicze i linki przed lekcją, aby mogli się przygotować wcześniej i aby uruchamianie aplikacji nie zajmowało zbyt dużo czasu.
- Współpracuj z innymi nauczycielami w sprawie realizacji przez uczniów projektów i ilości zadawanie pracy domowej.
- Jeśli planujesz czytanie na głos tekstu, poproś o to ucznia zdalnego. Jeśli czyta uczeń z sali, to czasami słabo go słychać.
- Jeśli możesz, nagrywaj lekcje, aby uczniowie mogli je odtworzyć po raz drugi w domu.
- Zapytaj uczniów zdalnych, czy widzą i słyszą to co udostępniasz.
- Pamiętaj, że uczniowie zdalni muszą sami uruchamiać aplikacje, a to zajmuje im czas.
Chciałbym, żeby nauczyciele wiedzieli:
- Łącząc się zdalnie jestem narażony na wiele rozpraszaczy, takich jak: problemy z Wi-Fi i technologią, przeszkadzające rodzeństwo i zwierzęta domowe, rodzice głośno rozmawiający, głośne dźwięki z zewnątrz.
- Nie włączam mikrofonu, gdyż czasami w moim domu jest głośno.
- Mieszkam czasami u mamy, a czasami u taty i zapominam zabrać wszystkie potrzebne rzeczy.
- Trudno mi śledzić na ekranie , co robi nauczyciel i jednocześnie robić notatki.
- Wszystko trwa znacznie dłużej, kiedy uczestniczę zdalnie w lekcji niż, gdy jestem w szkole.
- Czuje się samotny uczestnicząc zdalnie w lekcji
- Z włączoną kamerą czuję się źle, myślę, że wszyscy na mnie patrzą.
- Czuje się niezręcznie odchodząc od komputera, gdy idę do łazienki. Obawiam się, że zostanę posądzony o opuszczenie lekcji.
Powyższe opinie nie są zaskakujące, ale warto o nich pamiętać w tym bardzo trudnym zadaniu nauczania hybrydowego.
Więcej:
https://www.middleweb.com/44775/students-have-hybrid-tips-for-teachers/