Wskazówki od uczniów dla nauczycieli na temat nauczania hybrydowego.

Kasey Short nauczycielka języka angielskiego w Charlotte (NC) Country Day School zebrała opinie uczniów klas 6 – 8 na temat nauki zdalnej w modelu hybrydowym. Hybryda w przypadku jej szkoły wygląda w ten sposób, że  część klasy uczęszcza do szkoły w poniedziałek i środę, a druga część we wtorek i czwartek, a w piątki na przemian. W lekcji uczestniczy cała klasa, ale część osobiście, a część zdalnie.

Przekazuję część przytoczonych przez Kasey Short wskazówek i życzeń uczniów.

Myślę, że warto samemu zasięgnąć opinii uczniów, jeśli trafi się nam hybryda.

Rady dla nauczycieli:

  • Umożliwiaj uczniom „zdalnym” wypowiadanie się podczas zajęć tak, aby nie czuli, że przeszkadzają innym.
  • Kieruj pytania raz do jednej grupy, raz do drugiej, aby było wiadomo, kto ma odpowiadać.
  • Daj uczniom zdalnym więcej czasu na odpowiedź (aktywacja mikrofonu zajmuje trochę czasu).
  • Na kilka minut przed końcem zajęć daj zdalnym uczniom czas na zadawanie pytań dotyczących lekcji lub pracy domowej.
  • Staraj się traktować obie grupy uczniów tak samo.
  • Sprawdzaj regularnie chat, czy któryś z uczniów zdalnych nie zadał pytania, sprawdzaj też, czy ktoś nie „uniósł cyfrowo ręki”.
  • Przekaż uczniom materiały pomocnicze i linki przed lekcją, aby mogli się przygotować wcześniej i aby uruchamianie aplikacji nie zajmowało zbyt dużo czasu.
  • Współpracuj z innymi nauczycielami w sprawie realizacji przez uczniów projektów i ilości zadawanie pracy domowej.
  • Jeśli planujesz czytanie na głos tekstu, poproś o to ucznia zdalnego. Jeśli czyta uczeń z sali, to czasami słabo go słychać.
  • Jeśli możesz, nagrywaj lekcje, aby uczniowie mogli je odtworzyć po raz drugi w domu.
  • Zapytaj uczniów zdalnych, czy widzą i słyszą to co udostępniasz.
  • Pamiętaj, że uczniowie zdalni muszą sami uruchamiać aplikacje, a to zajmuje im czas.

Chciałbym, żeby nauczyciele wiedzieli:

  • Łącząc się zdalnie jestem narażony na wiele rozpraszaczy, takich jak: problemy z Wi-Fi i technologią, przeszkadzające rodzeństwo i zwierzęta domowe, rodzice głośno rozmawiający, głośne dźwięki z zewnątrz.
  • Nie włączam mikrofonu, gdyż czasami w moim domu jest głośno.
  • Mieszkam czasami u mamy, a czasami u taty i zapominam zabrać wszystkie potrzebne rzeczy.
  • Trudno mi śledzić na ekranie , co robi nauczyciel i jednocześnie robić notatki.
  • Wszystko trwa znacznie dłużej, kiedy uczestniczę zdalnie w lekcji niż, gdy jestem w szkole.
  • Czuje się samotny uczestnicząc zdalnie w lekcji
  • Z włączoną kamerą czuję się źle, myślę, że wszyscy na mnie patrzą.
  • Czuje się niezręcznie odchodząc od komputera, gdy idę do łazienki. Obawiam się, że zostanę posądzony o opuszczenie lekcji.

 

Powyższe opinie nie są zaskakujące, ale warto o nich pamiętać w tym bardzo trudnym zadaniu nauczania hybrydowego.

Więcej:

https://www.middleweb.com/44775/students-have-hybrid-tips-for-teachers/

 

Dodaj komentarz