Badacze edukacyjni zastanawiają się na ile nauczanie zdalne jest efektywne. Przedstawię klika wyników badań przeprowadzonych w USA. Myślę, że podobne wyniki można byłoby uzyskać w Polsce i na całym świecie.
W październiku RAND Corporation przeprowadzała ankietę wśród 1082 nauczycieli i 1147 dyrektorów szkół amerykańskich, pytając o ich dotychczasowe doświadczenia z roku szkolnego 2020/21.
Wnioski:
Wolniejsze tempo nauki
Z raportu wynika, że zajęcia nie toczą się w normalnym tempie:
- Dwie trzecie nauczycieli stwierdziło, że większość ich uczniów była mniej przygotowana do lekcji niż w roku szkolnym 2019/2020.
- 56%nauczycieli stwierdziło, że zrealizowało połowę lub mniej niż połowę treści programu nauczania.
- Tylko około 1 z 5 nauczycieli powiedział, że pracuje według tego samego harmonogramu lekcji, co poprzednio.
Absencja
Tej jesieni zwiększyła się absencja uczniów. Nauczyciele twierdzili, że średnio tylko 91% procent uczniów uczestniczyło w lekcjach codziennie. Przy czym w edukacji hybrydowej było to 85%, a w czysto zdalnej 84%. Lepiej przedstawiała się frekwencja w nauczaniu rzeczywistym.
Wykonywanie zadań
Zmniejszyła się też obowiązkowość w oddawaniu przez uczniów prac. W edukacji rzeczywistej 82% uczniów oddało większość lub wszystkie prace, a w edukacji zdalnej tylko 62%.
Zaczerpnięte z artykułu Sarah Schwartz z 16 listopada 2020 roku