Dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział w webinarium – Jak wprowadzać OK do szkoły?.
Webinarium jest już dostępne: https://youtu.be/C5OfMeqYLGg .
Nie mieliśmy za dużo czasu na udzielenie odpowiedzi na Wasze pytania. Postaram się wyjaśnić teraz niektóre sprawy.
Jak mam się z wami dalej kontaktować?
Jeśli chcecie się z nami kontaktować, to proszę piszcie do mnie: danuta.sterna@ceo.org.pl lub zadawajcie pytania w grupie ocenianieksztaltujace na FB.
Jakie jest doświadczenie z wprowadzaniem ok w szkołach ponadgimnazjalnych?
Zajmowaliśmy się tym pytaniem trochę podczas webinarium. Mamy kontakt ze szkołami, które w tego typu szkołach prowadzą OK. Ale mamy ich zdecydowanie mniej niż innych. Katarzyna Olejnik wspomniała o tekście Agnieszki Hliwy, nauczycielki języka polskiego w LO, na temat pracy z OK. Test do przeczytania pod linkiem https://sus.ceo.org.pl/ocenianie-ksztalujace/o-dzialaniu/aktualnosci/ok-w-nauczaniu-w-liceum. Z mojego punktu widzenia ocenianie kształtujące w szkole ponadgimnazjalnej jest wymarzone. Na tym poziomie mamy do czynienia z uczniami, którzy mogą świadomie podchodzić do swojego procesu uczenia się. Przy czym udział samych uczniów powinien być większy, więcej ich decyzji i wyboru po ich stronie. Jeśli ktoś z Was chciałby porozmawiać o tej sprawie z dyrektorem szkoły, który wprowadza OK, to proszę do mnie napisać, przekażę kontakt.
Czy OK może być stosowany w szkołach specjalnych?
Jak najbardziej, szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie innej metody pracy. Oczywiście nie wszystko da się zastosować, a niektóre elementy trzeba dostosować do specyfiki uczniów. Prawdopodobnie np. trudno będzie ustalać kryteria sukcesu wraz z uczniami, ale za to można je różnicować w zależności od możliwości dziecka. W szkole specjalnej nie mamy tak sztywnego systemu oceniania, dlatego można przejść na informację zwrotna dostosowaną do potrzeb dziecka. Tak jak mówiliśmy podczas webinarium, OK to nie jest jakąś specjalną nową metodą, ocenianie kształtujące jest naturalne i leży u podstaw zasad dobrego nauczania. Można próbować, nie trzeba, a nawet nie należy wszystkiego robić na raz. Warto spróbować, i doskonalić to, co przynosi korzyść uczniom i nauczycielowi.
Czego szukasz?
Random Post
Search
Starsze
No Comments
A.Martowicz
27 stycznia 2018 at 13:58Pragnę donieść, ze hufiec polonistyczny też pracuje pełną parą, tyle że w dokumencie Google