• Home
  • Bez kategorii
  • 7 typowych zwrotów, które mogą zrujnować wiarygodność lidera

7 typowych zwrotów, które mogą zrujnować wiarygodność lidera

Jeśli ludzie myślą, że jesteś wiarygodny, to ci ufają i słuchają, co mówisz, polegają na tobie i podążają za tobą. Ale jeśli podważysz tę wiarygodność, odzyskanie jej może zająć dużo czasu.

Lolly Daskal dzieli się w swoim artykule zwrotami, które podważają wiarygodność. Warto się z nimi zapoznać, szczególnie, gdy pełni się rolę dyrektora lub lidera.

Unikanie tych zwrotów może też pomóc nauczycielowi w pracy z uczniami.

„Szczerze mówiąc…” Ludzie, którzy mówią prawdę, nie muszą tego podkreślać. Jeśli mówisz ludziom, że mówisz prawdę, tak naprawdę ostrzegasz ich, aby mieli się na baczności. Kiedy zasiewasz w umysłach ludzi wątpliwości, tracą oni zaufanie do tego, co mówisz — i do twojej ogólnej wiarygodności.

„Spróbuję.” W przywództwie ważne jest, aby być zdecydowanym i niezawodnym. Nie ma miejsca na „spróbuję”. Jeśli masz zamiar coś zrobić, powiedz to i zapewnij, że to zrobisz. Jeśli nie możesz się do tego zobowiązać, nie mów nic. Kiedy mówisz komuś, że spróbujesz, brzmisz niejasno i budujesz niepewność.

„Pozwól, że odezwę się w tej sprawie”. To zdanie może wydawać się nieszkodliwe, ale brzmi jak unik. Jeśli zostaniesz zapytany o coś, czego nie wiesz, powiedz wprost: „Nie jestem pewien, ale się dowiem” i najlepiej poinformować o terminie następnej rozmowy na ten temat.

„Moim zdaniem…” To powszechnie używane sformułowanie podważa Twój punkt widzenia. Nawet jeśli nie masz takiego zamiaru, niesie to ze sobą sugestię stronniczości. Zamiast tego powiedz „Myślę…” lub „Moje doświadczenie sugeruje…”.

„Mogę się mylić.” Pewnie wydaje ci się, że wykazujesz się pokorą? Jednak robisz wrażenie niepewne i nieprzekonujące. Jeśli stwierdzasz fakt, rób to z przekonaniem. Jeśli istnieje duże prawdopodobieństwo, że się mylisz, zacznij od czegoś w stylu: „To możliwe…” lub w ogóle tego nie mów.

„Na plus…” Kiedy ludzie słyszą to zdanie, wiedzą, że zaraz nadejdą złe wieści, a teraz jest tylko próba pocieszenia. Nie owijaj w bawełnę, gdy masz coś negatywnego do zakomunikowania. Bądź szczery i uczciwy, a dzięki temu zdobędziesz zaufanie ludzi.

„To prawdopodobnie głupie, ale…” Dlaczego zakwalifikowałeś jedną ze swoich myśli jako głupią? Jeśli to naprawdę głupie, lepiej tego nie mówić. Jeśli to jest pytanie, którego nie jesteś pewien, to lepiej zadać je wprost i nie nazywać go głupim.

 

Kiedy jesteś liderem, komunikacja jest jedną z najważniejszych rzeczy, które robisz. W ten sposób przekazujesz informacje, ale równie ważny jest sposób, w jaki sygnalizujesz swoją wiarygodność i siłę. Możesz być uczciwy i przejrzysty, nie podważając siebie. Kieruj się: zaufaniem, wiarygodnością i szacunkiem.

 

https://www.lollydaskal.com/leadership/7-common-phrases-that-can-ruin-your-leadership-credibility/

 

Dodaj komentarz