W czasie webinarium wstępnego do kursu OK zeszyt poprosiliśmy uczestników, aby zadali nam pytania na temat kursu, na które obiecaliśmy odpowiedzieć. Pytań było wiele, więc pogrupowaliśmy je w dwie kategorie: pytania techniczne i merytoryczne.
Dziękujemy za wszystkie.
- Pytania techniczne
- Ile kosztuje kurs i ile godzin trwa? Gdzie się zapisać?
Kurs kosztuje 450zł. Jeśli szkoła zamawia jednorazowo min. 4 kursy /min. 4 uczestnictwa przysługuje jej zniżka 20%, dla szkół realizujących programy CEO wynosi ona 30%. Informacje szczegółowe i zapisy znajdują się na stronie www.nai.ceo.org.pl
- Czy można wystawić fakturę na szkołę? – Tak
Gdzie można odebrać teczkę z pomocami? – Teczkę otrzymują tylko uczestnicy kursu drogą mailową. Pomocy nie można zakupić poza kursem. Inne pomoce są dostępne w księgarni Civitas: www.civitas.com.pl.
- Czy zajęcia – spotkania będzie można odtworzyć później? –
Nie, spotkania z Okejką w małej grupie, ze względu na poczucie bezpieczeństwa uczestników, nie są nagrywane.
- Czy można wziąć udział tylko w jednym module?
NIE. Zaświadczenie o ukończeniu kursu uczestnik otrzymuje po ukończeniu wszystkich modułów.
- Kiedy odbywają się zajęcia?
Uczestnicy mogą zapoznać się z materiałem modułu i z zadaniami o dowolnej porze. Okejka wraz z uczestnikami ustala termin spotkania online (przeważnie 1h). Jest to termin odpowiadający wszystkim. Spotkania raczej odbywają się w tygodniu w godzinach popołudniowych lub wieczornych. Jeśli ktoś nie może uczestniczyć w spotkaniu, to pisze swoją refleksję po wykonaniu zadania i zamieszcza ja na platformie. Termin dla pojawiania się refleksji jest podany w każdym module.
- Czy jest możliwość dokończenia kursu, który został przerwany ze względów zdrowotnych?
Tak, każda taka sytuacja jest rozwiązywana indywidualnie.
- Pytania merytoryczne
- Czy korzystny jest podział zeszytu na stronę ucznia i nauczyciela (na tej informacja zwrotna dla ucznia)?
To zależy od nauczyciela i od uczniów, mamy zwolenników takiego sposobu i tych, którzy go zarzucili.
- Czy będzie w kursie podział na grupy przedmiotowe?
Tak, bardzo będziemy się starać, ale nie do wszystkich przedmiotów mamy Okejki. Bardzo ważny jest kontekst przedmiotowy, ale praca w grupie o przedmiotach pokrewnych też może być inspirująca. Mieliśmy takich uczestników, że taką pracę preferowali.
- Czy dostępna jest prezentacja, która można byłoby pokazać rodzicom na zebraniu?
Nie mamy takiej do tej pory. Ale może to jest dobry pomysł, pomyślimy o tym.
- Praktyczne porady do prowadzenia OK zeszytu na lekcji przedmiotowej.
Te informacje można będzie uzyskać na spotkaniach małej grupy z Okejką.
- OK zeszyt w strukturze lekcji
Ten temat będzie się przeplatał w trakcie kursu adekwatnie do tematu modułu.
- Przy braku doświadczenie z OK, lepiej jest zapisać się na kurs Ocenianie kształtujące dla początkujących, czy na OK zeszyt?
OK zeszyt jest bardziej wymagający, bo ma dwa w jednym. Można podczas niego nauczyć się OK, ale tempo uczenia się jest szybsze. Czyli warto się zastanowić, na co warto się zdecydować w tym roku.
- Jak tworzyć cele i kryteria sukcesu
W kursie pierwszy moduł będzie temu poświęcony i będzie można skorzystać z materiałów i konsultacji Okejki.
- Czy biorąc udział w kursie można już zacząć prowadzić OK zeszyt
KONIECZNIE. Po to zrobiliśmy webinarium wstępne, aby móc to Wam umożliwić. Warto zapowiedzieć jak najszybciej i ogłosić, że razem z uczniami będziecie go tworzyć i modyfikować.
- Cele w klasach 1-3 SP
Przede wszystkim mają pomagać uczniom się uczyć, być dla nich zrozumiałe. W kursie będzie można skorzystać z materiałów i z pomocy Okejki wczesnoszkolnej.
- Jak dalej się doskonalić po kursie – Ocenianie kształtujące kurs podstawowy?
Można wybrać każdy inny kurs w NAI, każdy będzie doskonalący. Dla Rad Pedagogicznych przygotowaliśmy ofertę szkoleń oraz długofalowej współpracy w ramach działania Całościowy Rozwój Szkoły www.sus.ceo.org.pl Zachęcamy do przejrzenia oferty.
Danuta Sterna i Michał Szczepanik