Pytania o OK zeszyt

W czasie webinarium wstępnego do kursu OK zeszyt poprosiliśmy uczestników, aby zadali nam pytania na temat kursu, na które obiecaliśmy odpowiedzieć. Pytań było wiele, więc pogrupowaliśmy je w dwie kategorie: pytania techniczne i merytoryczne. Dziękujemy za wszystkie. Pytania techniczne Ile kosztuje kurs i ile godzin trwa? Gdzie się zapisać? Kurs kosztuje 450zł. Jeśli szkoła zamawia jednorazowo min. 4 kursy /min. 4 uczestnictwa przysługuje jej zniżka 20%, dla szkół realizujących programy CEO wynosi ona 30%.  Informacje szczegółowe i zapisy znajdują się na stronie www.nai.ceo.org.pl Czy można wystawić fakturę na szkołę? – Tak Gdzie można odebrać teczkę z pomocami? – Teczkę otrzymują tylko uczestnicy kursu drogą mailową. Pomocy nie można zakupić poza kursem. Inne pomoce są dostępne w księgarni Civitas: www.civitas.com.pl. Czy zajęcia – spotkania będzie można odtworzyć później? – Nie, spotkania z Okejką w małej grupie, ze względu na poczucie bezpieczeństwa uczestników, nie są nagrywane. Czy można wziąć udział tylko w jednym module? NIE. Zaświadczenie o ukończeniu kursu uczestnik otrzymuje po ukończeniu wszystkich modułów. Kiedy odbywają się zajęcia? Uczestnicy mogą zapoznać się z materiałem modułu i z zadaniami o dowolnej porze. Okejka wraz z uczestnikami ustala termin spotkania online (przeważnie 1h). Jest to termin odpowiadający wszystkim. Spotkania raczej odbywają się w tygodniu w godzinach popołudniowych lub wieczornych. Jeśli ktoś nie może uczestniczyć w spotkaniu, to pisze swoją refleksję po wykonaniu zadania i zamieszcza ja na platformie. Termin dla pojawiania się refleksji jest podany w każdym module. Czy jest możliwość dokończenia kursu, który został przerwany ze względów zdrowotnych? Tak, każda taka sytuacja jest rozwiązywana indywidualnie.   Pytania merytoryczne Czy korzystny jest podział zeszytu na stronę ucznia i nauczyciela (na tej informacja zwrotna dla ucznia)? To zależy od nauczyciela i od uczniów, mamy zwolenników takiego sposobu i tych, którzy go zarzucili. Czy będzie w kursie podział na grupy przedmiotowe? Tak, bardzo będziemy się starać, ale nie do wszystkich przedmiotów mamy Okejki. Bardzo ważny jest kontekst przedmiotowy, ale praca w grupie o przedmiotach pokrewnych też może być inspirująca. Mieliśmy takich uczestników, że taką pracę preferowali. Czy dostępna jest prezentacja, która można byłoby pokazać rodzicom na zebraniu? Nie mamy takiej do tej pory. Ale może to jest dobry pomysł, pomyślimy o tym. Praktyczne porady do prowadzenia OK zeszytu na lekcji przedmiotowej. Te informacje można będzie uzyskać na spotkaniach małej grupy z Okejką. OK zeszyt w strukturze lekcji Ten temat będzie się przeplatał w trakcie kursu adekwatnie do tematu modułu. Przy braku doświadczenie z OK, lepiej jest zapisać się na kurs Ocenianie kształtujące dla początkujących, czy na OK zeszyt? OK zeszyt jest bardziej wymagający, bo ma dwa w jednym. Można podczas niego nauczyć się OK, ale tempo uczenia się jest szybsze. Czyli warto się zastanowić, na co warto się zdecydować w tym roku. Jak tworzyć cele i kryteria sukcesu W kursie pierwszy moduł będzie temu poświęcony i będzie można skorzystać z materiałów i konsultacji Okejki. Czy biorąc udział w kursie można już zacząć prowadzić OK zeszyt KONIECZNIE. Po to zrobiliśmy webinarium wstępne, aby móc to Wam umożliwić. Warto zapowiedzieć jak najszybciej i ogłosić, że razem z uczniami będziecie go tworzyć i modyfikować. Cele w klasach 1-3 SP Przede wszystkim mają pomagać uczniom się uczyć, być dla nich zrozumiałe. W kursie będzie można skorzystać z materiałów i z pomocy Okejki wczesnoszkolnej. Jak dalej się doskonalić po kursie – Ocenianie kształtujące kurs podstawowy? Można wybrać każdy inny kurs w NAI, każdy będzie doskonalący. Dla Rad Pedagogicznych przygotowaliśmy ofertę szkoleń oraz długofalowej współpracy w ramach działania Całościowy Rozwój Szkoły www.sus.ceo.org.pl Zachęcamy do przejrzenia oferty.   Danuta Sterna i Michał Szczepanik