Satysfakcja z pracy nauczycieli maleje w USA

Poziom zadowolenia nauczycieli z pracy jest w tym roku najniższy w historii.

EdWeek na zlecenie Winston School of Education i Social Policy w Merrimack College przeprowadziło pomiędzy 9 stycznia a 23 lutego 2022 roku ankietę obejmującą 1300 nauczycieli.

Tylko nieco ponad połowa nauczycieli jest zadowolona ze swojej pracy, a tylko 12% twierdzi, że jest „bardzo zadowolonych” ze swojej pracy. W porównaniu z rokiem 2012, gdzie bardzo zadowolonych było 39%. Ponad połowa nauczycieli stwierdziła, że ​​prawdopodobnie nie doradzałaby młodszym nauczycielom pozostania w zawodzie.

W wywiadach nauczyciele mówią, że nadal kochają nauczać, ale mają już dość wszystkiego innego związanego z pracą nauczyciela. Czują się obciążeni obowiązkami, zwłaszcza, po okresie pandemicznym. Nie czują, że za swoją pracę otrzymują odpowiednią zapłatę i nie czują się szanowani jako profesjonaliści.

Nauczanie zawsze było stresujące, ale wcześniejsze badania pokazują, że poziom stresu nauczycieli gwałtownie wzrósł w czasie pandemii. Nauczyciele musieli przestawić się na nauczanie online lub hybrydowe. Niedobory kadrowe zwiększyły obciążenia nauczycieli i zmniejszyły ilość otrzymywanego wsparcia. Nauczyciele zgłaszają, że uczniowie źle się zachowują w klasie szkolnej i są niezaangażowani w naukę.

Badanie Merrimack College Teacher Survey wykazało, że 44% nauczycieli stwierdziło, że prawdopodobnie zrezygnuje z pracy i znajdzie inną pracę w ciągu najbliższych dwóch lat.

Badania pokazują, że kiedy nauczyciele są zestresowani to, pogarsza się jakość nauczania, zarządzanie klasą i relacje z uczniami.

W ciągu ostatniej dekady spadła również o 1/3 liczba kandydatów na studia nauczycielskie.

Nauczyciele nie czują się szanowani

Badanie wykazało, że około jedna czwarta nauczycieli nie czuje, że rodzice lub opiekunowie uczniów ich szanują. W wywiadach nauczyciele stwierdzili, że niektórzy rodzice są agresywni i zbyt wymagający. Tylko 46% nauczycieli twierdzi, że czuje, że opinia publiczna szanuje ich jako profesjonalistów. W porównaniu z poprzednimi latami –  2011 roku 77% nauczycieli czuło się szanowane przez społeczeństwo.

Rosną wymagania

Według badania Merrimack College Teacher Survey, nauczyciele spędzają średnio 54 godziny tygodniowo na pracy. Nauczyciele mówią, że dokłada im się obowiązków i żadnych nie ogranicza.  Nauczyciele wielokrotnie powtarzają, że czują się kontrolowani w pracy i pominięci w podejmowaniu decyzji. Tylko jedna trzecia nauczycieli twierdzi, że ma duży wpływ na polityką szkoły i tylko 57% twierdzi, że ma dużą kontrolę nad programem nauczania swojego przedmiotu.

Warunki pracy

Nauczyciele mówią, że martwią się stanem swojego zawodu — i mają nadzieję, że decydenci zwrócą uwagę i wprowadzą znaczące zmiany. Badanie Merrimack College Teacher Survey wykazało, że 85% nauczycieli twierdzi, że ich warunki pracy i klimat w szkole powinny być przedmiotem większej uwagi publicznej.

74% nauczycieli nie uważa, że ​​ich wynagrodzenie jest godziwe w stosunku do pracy, którą wykonują, co stanowi wzrost z 65% w 2012 roku.

 

39-letnia Dina Ley, nauczycielka angielskiego w liceum z Pensylwanii, która rozważa odejście z pracy pod koniec roku: „Nie narzekamy, cierpimy. … Nauczyciele naprawdę kochają swoją pracę. To smutne, jak wielu z nas jest tak rozczarowanych tym wszystkim”.

Korzystałam z:

https://www.edweek.org/teaching-learning/teacher-job-satisfaction-hits-an-all-time-low/2022/04?utm_source=nl&utm_medium=eml&utm_campaign=eu&M=4073458&UUID=df76b1a8f066e9404492b0ec63c63378

 

Dodaj komentarz