Poziom zadowolenia nauczycieli z pracy jest w tym roku najniższy w historii.
EdWeek na zlecenie Winston School of Education i Social Policy w Merrimack College przeprowadziło pomiędzy 9 stycznia a 23 lutego 2022 roku ankietę obejmującą 1300 nauczycieli.
Tylko nieco ponad połowa nauczycieli jest zadowolona ze swojej pracy, a tylko 12% twierdzi, że jest „bardzo zadowolonych” ze swojej pracy. W porównaniu z rokiem 2012, gdzie bardzo zadowolonych było 39%. Ponad połowa nauczycieli stwierdziła, że prawdopodobnie nie doradzałaby młodszym nauczycielom pozostania w zawodzie.
W wywiadach nauczyciele mówią, że nadal kochają nauczać, ale mają już dość wszystkiego innego związanego z pracą nauczyciela. Czują się obciążeni obowiązkami, zwłaszcza, po okresie pandemicznym. Nie czują, że za swoją pracę otrzymują odpowiednią zapłatę i nie czują się szanowani jako profesjonaliści.
Nauczanie zawsze było stresujące, ale wcześniejsze badania pokazują, że poziom stresu nauczycieli gwałtownie wzrósł w czasie pandemii. Nauczyciele musieli przestawić się na nauczanie online lub hybrydowe. Niedobory kadrowe zwiększyły obciążenia nauczycieli i zmniejszyły ilość otrzymywanego wsparcia. Nauczyciele zgłaszają, że uczniowie źle się zachowują w klasie szkolnej i są niezaangażowani w naukę.
Badanie Merrimack College Teacher Survey wykazało, że 44% nauczycieli stwierdziło, że prawdopodobnie zrezygnuje z pracy i znajdzie inną pracę w ciągu najbliższych dwóch lat.
Badania pokazują, że kiedy nauczyciele są zestresowani to, pogarsza się jakość nauczania, zarządzanie klasą i relacje z uczniami.
W ciągu ostatniej dekady spadła również o 1/3 liczba kandydatów na studia nauczycielskie.
Nauczyciele nie czują się szanowani
Badanie wykazało, że około jedna czwarta nauczycieli nie czuje, że rodzice lub opiekunowie uczniów ich szanują. W wywiadach nauczyciele stwierdzili, że niektórzy rodzice są agresywni i zbyt wymagający. Tylko 46% nauczycieli twierdzi, że czuje, że opinia publiczna szanuje ich jako profesjonalistów. W porównaniu z poprzednimi latami – 2011 roku 77% nauczycieli czuło się szanowane przez społeczeństwo.
Rosną wymagania
Według badania Merrimack College Teacher Survey, nauczyciele spędzają średnio 54 godziny tygodniowo na pracy. Nauczyciele mówią, że dokłada im się obowiązków i żadnych nie ogranicza. Nauczyciele wielokrotnie powtarzają, że czują się kontrolowani w pracy i pominięci w podejmowaniu decyzji. Tylko jedna trzecia nauczycieli twierdzi, że ma duży wpływ na polityką szkoły i tylko 57% twierdzi, że ma dużą kontrolę nad programem nauczania swojego przedmiotu.
Warunki pracy
Nauczyciele mówią, że martwią się stanem swojego zawodu — i mają nadzieję, że decydenci zwrócą uwagę i wprowadzą znaczące zmiany. Badanie Merrimack College Teacher Survey wykazało, że 85% nauczycieli twierdzi, że ich warunki pracy i klimat w szkole powinny być przedmiotem większej uwagi publicznej.
74% nauczycieli nie uważa, że ich wynagrodzenie jest godziwe w stosunku do pracy, którą wykonują, co stanowi wzrost z 65% w 2012 roku.
39-letnia Dina Ley, nauczycielka angielskiego w liceum z Pensylwanii, która rozważa odejście z pracy pod koniec roku: „Nie narzekamy, cierpimy. … Nauczyciele naprawdę kochają swoją pracę. To smutne, jak wielu z nas jest tak rozczarowanych tym wszystkim”.
Korzystałam z: